Nominowany do Oscara scenarzysta
Eric Heisserer ("
Cień i kość", "
Nowy początek") będzie architektem filmowo-serialowego uniwersum "Świata Mroku" opartego na cyklu popularnych gier RPG, wśród których są m.in. "Wampir: Maskarada", "Wilkołak: Apokalipsa" i "Mag: Wstąpienie".
Świat Mroku został zainaugurowany w 1991 roku przez grę "Wampir: Maskarada". Z czasem uniwersum zostało rozbudowane w kolejnych tytułach. Wyróżnia je mroczna, gotycka atmosfera. Ich akcja rozgrywa się w rzeczywistości podobnej do naszej, z jedną kluczową różnicą: Świat Mroku pełen jest istot nadnaturalnych - wampirów, wilkołaków, duchów i stworzeń znanych z mitologii bądź folkloru.
Heisserer będzie pracował w duecie ze scenarzystką i producentką
Christine Boylan ("
The Punisher", "
Dawno, dawno temu"). Za produkcję odpowie studio Hivemind oraz firma Paradox Interactive, która kontroluje prawa do serii gier od 2015 roku.
Świat Mroku jest demonstracyjnie inkluzywny i zróżnicowany. Od początku jego twórcy kładli akcent na równość płci, rasy i wyznania, czytamy w oświadczeniu
Boylan.
To gry i fandom, w którym kobiety czy członkowie społeczności LGBTQI mogli czuć się mile widziani. Jesteśmy dumni, mogąc opowiedzieć te historie. Dziedzictwo tych gier wyprzedza swój czas. Te historie poruszały problemy i punkty widzenia ignorowane przez inne gry, dodał
Heisserer.
Mam poczucie, że to nowy krok dla gatunku. Świat Mroku doczekał się już adaptacji m.in. w formie gier wideo takich jak "
Vampire: The Masquerade – Redemption", "
Vampire: The Masquerade – Bloodlines" czy "
Hunter: The Reckoning".